اداره امور بین‌الملل اعضای هیات علمی

اداره امور بین‌الملل اعضای هیات علمی با هدف ارائه خدمات به اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در معاونت بین‌الملل شکل گرفته است و هر ساله به کلیه اعضای هیات علمی که قصد شرکت در برنامه‌های علمی-پژوهشی بین‌المللی را دارند منطبق بر آیین‌نامه مصوب دانشگاه خدمات‌رسانی می­کند. وظایف این اداره به شرح زیر است:

 

  • اعزام اعضای هیات علمی به فرصت مطالعاتی
  • اعزام اعضای هیات علمی به ماموریت پژوهشی
  • اعزام اعضای هیات علمی به همایش‌های بین‌المللی
  • جذب استادان بین‌المللی به عنوان اساتید وابسته
  • معرفی جهت دریافت ارز سفر پیش از اعزام به فرصت‌های مطالعاتی

 

در راستای انجام وظایف،‌ امور زیر در اداره مذکور انجام می‌گردد.

  • انجام تشریفات اداری اعزام اعضای هیات علمی به فرصت مطالعاتی، مأموریت پژوهشی و همایش‌های بین‌المللی
  • ورود اطلاعات در سامانه دیوان
  • بررسی در شورای بین‌الملل دانشگاه تا اعلام مصوبات شورا به واحدها و صدور احکام
  • نظارت بر تطابق مأموریت‌های بین‌المللی با آئین‌نامه‌های مصوب
  • صدور گواهی‌های اشتغال و اعزام به زبان انگلیسی

اعضای هیات علمی جهت معرفی به سفارت بمنظور دریافت ویزا و یا گواهی اشتغال به کار جهت دریافت دعوتنامه از دانشگاه مقصد نیاز به گواهی به زبان انگلیسی دارند، که اداره مذکور اقدام به تهیه آن می‌کند.

  • تمدید ماموریت پژوهشی

پس از بررسی درخواست عضو هیات علمی در واحد برای تمدید ماموریت پژوهشی، موضوع در شورای بین‌الملل دانشگاه مصوب و در صورت موافقت،‌ تمدید حکم ماموریت صادر می‌گردد.

  • بررسی مدارک جهت پرداخت کمک هزینه سفر برای همایش‌های بین‌المللی

چنانچه عضو هیات علمی بمنظور کنفرانس و یا همایش بین‌المللی عازم سفر گردید حداکثر سه ماه بعد از بازگشت از سفر مدارک خود را جهت دریافت کمک هزینه به این معاونت ارسال می‌نماید و مدارک بعد از بررسی به واحد حسابداری به منظور پرداخت هزینه ارسال می‌گردد.

  • اجرای تعهدات و بررسی مدارک بازگشت از سفر

اعضای هیات علمی بعد از بازگشت از سفر طبق آیین‌نامه باید تعهدات خود در قبال دانشگاه را به انجام برسانند از جمله ارائه گزارش سفر، چاپ مقاله و گواهی حضور در دانشگاه مقصد که واحد مربوطه بعد از بازگشت این مدارک را ارسال می‌نماید و بعد از بررسی به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال می‌گردد.